U Osnovnoj školi Mate Balote Buje u periodu od 9. do 11. lipnja održan je niz tematskih radionica koje su okupile sve učenike od 1. do 8. razreda, pružajući im priliku da kroz igru, stvaralaštvo i istraživanje prodube svoje znanje o prirodi i razviju važne životne vještine. Ove su godine zajednička nit svih aktivnosti bila četiri prirodna elementa – voda, vatra, zrak i zemlja – koje su djeca istraživala na različite načine: kroz umjetnost, znanost, pokret, dramu, timski rad i rad u prirodi.
Radionice su osmišljene tako da potiču dječju maštu i zaigranost, razvijaju osjećaj odgovornosti prema okolišu i jačaju kompetencije u području umjetnosti, znanosti, tehnologije i međuljudskih odnosa. Niži su razredi radili samostalno unutar svojih učionica, dok su se učenici viših razreda izmjenjivali kroz različite tematske radionice, svaka vođena učiteljima i stručnjacima iz različitih područja.
Djeca su, osim toga, sudjelovala u dramskoj radionici inspiriranoj Nazorovom pripovijetkom Voda, izrađivala glazbene i videoprojekcije te stvarala digitalne sadržaje u informatičko-novinarskoj radionici. Kroz likovne i scenske radionice izrađivali su scenografiju i kostime, a na otvorenome su uređivali školski vrt, igrali sportske igre i izrađivali rukohvate i staze inspirirane prirodom. U kreativnim su radionicama povezivali emocije i prirodne pojave, izrađivali nakit od vune, puštali leteće zmajeve, proučavali atmosferu i izvodili znanstvene pokuse. Posebnu su pažnju privukle mitološke radionice, gdje su učenici istraživali kako su drevne civilizacije doživljavale prirodne sile.
Ono što takve radionice čini posebno vrijednima jest njihova moć da istovremeno potiču razvoj mašte, jačaju samopouzdanje, uče djecu suradnji i komunikaciji te ih senzibiliziraju za važnost očuvanja prirodnih resursa. Učenje izvan udžbenika, kroz konkretan doživljaj i stvaranje vlastitim rukama, pokazalo se kao izuzetno snažan alat koji kod učenika budi radoznalost, odgovornost i ljubav prema znanju.
Tematske radionice, ne samo da oplemenjuju školski kurikulum, nego i osnažuju zajedništvo unutar škole – među učenicima, učiteljima i roditeljima – te grade temelje za odgoj ekološki osviještenih i kreativnih pojedinaca budućnosti.
Na završnoj su priredbi učenici predstavili rezultate svojega rada – kroz scenske nastupe, videoprikaze, glazbene i likovne uratke te štandove školske zadruge.
Antonella Pustaj, univ. bacc. philol. croat. i mag. inf














