1) Projekt "Dani poticajne nastave" vrijedan je projekt iznjedren u našoj školi. Temelji se na radioničkom radu s učenicima u trajanju od nekoliko dana. Učenici biraju radionice isključivo prema svom interesu a predmetni nastavnici prema svom predmetu ili osobnoj sklonosti. Naglasak je na istraživačkom radu, slobodnom izboru aktivnosti, timskom radu i izražavanju svojih stavova.
Uključeni su svi učenici, učitelji i stručni suradnici te gosti-voditelji iz prijateljskih škola s učenicima - predstavnicima škola. Po završetku rada, uradak prezentiramo svim učenicima škole.
2) Naša se škola uključila u realizaciju programa UNESCO škola i pridružila se mreži europskih škola koje provode program UNESCO. U skladu s mogućnostima, učenici sudjeluju na susretima UNESCO škola i kampovima koje organiziraju škole Piran, Pišece, Ferlach i druge.
3) Nastavit će se s projektom mjuzikla "Pjesma za Filipa". Namjera nam je organizirati što više prikazivanja u školama Istre i Bujštine.
4) Kao nastavak projekta mjuzikla, pokrenuli smo projekt "Riječju, pjesmom i plesom kroz Hrvatsku". Cilj je projekta upoznavanje, njegovanje i čuvanje hrvatske tradicijske kulturne narodne baštine kroz riječ, pjesmu i ples, razvijanje osjećaja pripadnosti i identiteta, te razvijanje pozitivnog odnosa prema etno sadržajima iz raznih područja. Projekt se realizira korelacijom i integracijom izvannastavnih aktivnosti: folklora, malog zbora, dramske skupine nižih razreda, likovne radionice i modelarstva.
5) Projekt pod nazivom "Slatkovodni svijet u Bujama" s čijom smo realizacijom započeli sredinom listopada 2010. dovršen je i svečano otvoren 19. svibnja 2011. Školska bara, kako je popularno nazivamo, smjestila se na jednome dijelu našega (školskoga) brijega, pored sportske dvorane na putu prema školskome arboretumu.
Voditelj projekta, učitelj biologije i kemije Mate Lešina kaže: „Bara je plod rada ruku naših učenika. Oni su ti koji su svakoga dana, kad su vremenski uvjeti bili adekvatni za rad, malo po malo izgrađivali baru koju danas možemo s ponosom predstaviti građanima Buja.“ Projekt je realiziran u suradnji s Udrugom ZIID Buje i Zakladom za poticanje partnerstva i razvoja civilnog društva.
6) "Biljna spirala" je projekt nastao pod vodstvom nastavnika biologije i kemije Mate Lešine. Biljna je spirala još jedan korak koji nas približava konačnome cilju: školskome arboretumu.
Spiralni oblici često se javljaju u prirodi što možemo zamijetiti na primjeru puževe kućice, životinjskih rogova, otisaka prstiju, tornada i virova, naše galaksije… Simbolika spiralnog oblika oduvijek je smatrana pozitivnom u mnogim civilizacijama. Stoga se takvi oblici mogu primijetiti u indijskim svetim spisima, afričkoj i aboriđinskoj umjetnosti, kineskim vrtovima, arapskoj kulturi, hijeroglifima…
Samom se strukturom spirale koja je u središtu uzdignuta do metar visine postupno se spuštajući prema kraju do razine zemlje na različit način vodom opskrbljuje i raznoliko bilje. Takvom se izgradnjom simuliraju različita prirodna staništa čiji opstanak ovisi o količini dobivene vode. Na najuzdignutijem dijelu spirale zemlja je uvijek najsuša, stoga se na tom tlu sadi bilje koje ne iziskuje mnogo vode. Kako se spuštamo prema kraju potrebe se za vodom povećavaju, stoga je to područje koje obiluje vodom predviđeno za „žednije“ biljke. Takvim se načinom sadnje poštuje načelo harmonije koje je prisutno i koje se treba poštivati i unutar biljnoga pokrova.
Financijska potpora za ostvarenje ovog zanimljivog projekta pristigla je od Zaklade za poticanje partnerstva i razvoja civilnog društva. Biljna je spirala izgrađena uz pomoć štićenika bujske podružnice Centra za inkluziju.
7) Projekt Hotel za dobre kukce je realiziran 2012. godine uz financijsku potporu Udruge Zlatni rez iz Rijeke, a realizirali su ga učenici naše škole pod vodstvom stručnog tima. Svrha hotela je pružiti sklonište kukcima tijekom zimskih dana. Tijekom ljeta hotel kukcima pruža sklonište koje povećava brojnost dobrih kukaca (Božja ovčica, grabežljiva grinja, parazitska osica, mušica šiškarica, zlatooka, osolika muha, grabežljiva stjenica).
U naš hotel naselit će se svi dobri kukci koji će bitno poboljšati oprašivanje na Školskom brijegu, smanjiti količinu potrebitih insekticida i pridonijeti proizvodnji hrane i sjemenja.
8) U suradnji s Udrugom Ziid u našoj se školi provodi projekt "Moj zdravi stil" 2013., dio izvedbenog programa „Edukacija mladih o zdravim stilovima života“. Voditeljice izvedbenog programa su Sara Bradić Božić, mag. psihologije i Lara Schiavuzzi, prof. psihologije.
Osnovni ciljevi ovog programa su prevencija ovisnosti i promicanje zdravih stilova života kod mladih:
- stjecanje vještina i znanja u području zdravih stilova života (prehrana, tjelovježba, odgovorno spolno ponašanje, nenasilna komunikacija)
- doprinos u razvoju odgovornosti mladih prema zdravlju
- doprinos u razvoju prosocijalnih stavova i vrijednosti u mladih, samopoštovanja i samopouzdanja
- doprinos u razvoju sposobnosti mladih za adaptivno i konstruktivno ponašanje
- osvještavanje problema ovisnosti kod mladih
Provođenjem projekta „Moj zdravi stil“ doprinijet ćemo prevenciji poremećaja u ponašanju mladih i zlouporabe sredstava ovisnosti kod mladih. Mlade ćemo motivirati za uključivanje u savjetovanje i druge oblike tretmana. Očekujemo da će mladi uključeni u aktivnosti biti zainteresirani za unapređivanje svog razvoja, zdravih stilova života, učenje psihosocijalnih vještina i korištenja vlastitih potencijala i sposobnosti.
Korisnici projekta su učenici sedmih i osmih razreda naše škole. Aktivnosti korz koje će se ostvarivati ciljevi grupnog rada su tematske radionice o zdravim životnim stilovima prilagođene dobi, potrebama i interesima sudionika.
Primjenjivat će se aktivnosti koje potiču iskustveno učenje i koje će mladima što više osvijestiti štetnost ovisnosti i problem nebrige o svome tijelu.
Metode i tehnike koje će se koristiti bit će: prezentivanje i predavanje, rad u manjim grupama, brainstorming, crtanje, pisanje na papiru, diskusije, interaktivne igre, motoričke igre, igranje uloga, ankete…
Teme radionica su:
- Moj zdravi stil
- Slika o sebi
- Razmišljati svojom glavom
- Žirafa vs. Zmija
- U tuđim cipelama
- NeOvisnost
- Rod i spol
- Ljubav i druge stvari
- Moje tijelo može
- Stvaram zdrave navike
8) Sedmi razredi u projektu "Vrtim Zdravi Film" pod pokroviteljstvom Nestlé-a i u provedbi Hrvatskog školskog športskog saveza
Tvrtka Nestlé je, s obzirom na stručna znanja u području prehrane i zdravlja, prepoznala probleme vezane uz prehranu kao segment u kojem najviše može pridonijeti društvu, a ujedno stvoriti i dodatnu vrijednost samoj kompaniji. Tako, prepoznavši potrebe zajednice (Akcijski plan za prevenciju i smanjenje prekomjerne tjelesne težine za razdoblje od 2010. do 2012. godine), Nestlé na globalnom nivou 2009. pokreće inicijativu "Healthy Kids Programme" kojoj je cilj educirati osnovnoškolsku djecu o važnosti pravilne prehrane i bavljenja tjelesnom aktivnošću. Globalnim projektom "Healthy Kids" pokrenutim 2009. godine do danas je obuhvaćeno više od 21,5 milijuna djece iz 68 zemalja diljem svijeta, te broj uključenih zemalja neprestano raste.
Nestlé Adriatic, kao ogranak i dio globalnog projekta, u suradnji s Hrvatskim školskim športskim savezom u veljači 2011. godine pokreće projekt Vrtim Zdravi Film.
U suradnji s ekspertima zaključeno je da bi posebna pažnja trebala biti posvećena učenicima 7. razreda kao najprikladnijoj ciljnoj skupini u osnovnim školama za ovu temu jer, ulazeći u pubertet, sve više počinju razmišljati o prehrani i svome tijelu. To je razdoblje u kojem djeca stječu životne navike koje ih kasnije prate kroz život. Prva sezona projekta obuhvatila je 7 škola i 515 djece. Druga sezona (šk. god. 2012/2013.) projekta obuhvatila je više od 1800 učenika iz 24 škole, te je projekt imao nacionalnu pokrivenost, dok je sljedeće godine projekt bio proveden u 43 škole iz dvadeset i jedne županije RH.
Podršku projektu dali su vrhunski hrvatski sportaši: Zoran Primorac, Filip Ude, David Šain, Martina Zubčić, Snježana Pejčić, Ivan Horvat, Aleksej Puninski, Ana Herceg, Gordan Kožulj, Marko Arapović, Dario Šarić, Nika Fleiss, Ivana Krkljuš i Valentina Jurić.
U listopadu 2015. godine i naša se škola uključila u ovaj hvalevrijedan globalni projekt. Nakon jednodnevne edukacije u Zagrebu, nast. Ivana Kosanović održala je po četiri modula predavanja 7.a i 7.b. razredu, s temama osnovnih postavki pravilne prehrane, planiranja prehrane, moje tijelo i moja hrana, te kako poboljšati prehrambene navike. Kreativne radionice, igre, dramatizacija kupnje te edukativni filmovi približili su djeci važnost pravilne prehrane, osvijestili potrebu uvođenja zdravih navika u svoju svakodnevnicu te podizanja samopouzdanja i izgradnje pozitivnog stava naspram svog tijela.
U ožujku 2016. godine su se sedmaši Osnovne škole Mate Balote prijavili i za izradu kratkog filma na temu „Vrtim zdravi film: zdravi recepti“, koji ulaze u završnicu odabira najboljeg video uratka. Kreativno su se izrazili i zabavili, odlučivši se za snimanje vlastitog kulinarskog show-a, a video uradak u cijelosti se može pogledati na Youtube-u na ovom linku:
https://www.youtube.com/watch?v=KjgwbYDjPn4
Uživajte u onom što su naša djeca sama pripremila, i vrtite zdravi film!
9) Dana 9. lipnja 2016. je pred mnogobrojnom publikom premijerno izveden mjuzikl u produkciji naše škole pod nazivom „Čarolija Crnog vrta“. Mjuzikl je ostvaren u sklopu institucionalizacije zavičajne nastave Istarske županije, gdje se škola krajem kolovoza 2015., uspješno prijavila na raspisani natječaj županije te pribavila dio potrebnih financijskih sredstava za idejnu realizaciju. Mjuzikl „Čarolija Crnog vrta“ je glazbeno-scensko djelo koje je nastalo kreativnim, stvaralačkim radom učitelja i učenika te je projekt realiziran jednim suvremenim pristupom kazališnom glazbeno-scenskom djelu u svim područjima: sceni, glazbi i kostimografiji.
Nakon sveopćeg oduševljenja publike, ovacija i brojnih pristiglih pohvala po završetku izvedbe, zaključujemo kako se trud isplatio te kako smo uistinu uspjeli u ostvarenju jedne jedinstvene glazbeno-scenske priče; utjelovljenju lokalne zavičajne legende – legende o Brtonigli.
Tematska priča i okosnica mjuzikla nastala je prema tekstualnom predlošku jedne od naših bivših učenica, Doris Prenc, koja je literarno obradila legendu o mjestu Brtonigla. Scenarij mjuzikla razradila je detaljno učiteljica Brigita Rittgasser, a za jezično oblikovanje u duhu autohtone čakavštine pobrinula se gđa Dorijana Krastić. Kompletna režija mjuzikla odvila se pod vodstvom profesorice hrvatskog jezika Barbare Ćaleta Markežić i njezinih učenika, polaznika dramske radionice. Produkciju i organizaciju potpisuju Deniza Gjini i Barbara Ćaleta Markežić.
Glazba je u potpunosti autorska. Skladanje, aranžiranje i produkciju skladbi i zvučnih efekata potpisuje učiteljica glazbene kulture Deniza Gjini, koja je ujedno i voditelj projekta. Tijekom skladanja korištena je istarska ljestvica te se u skladbama može osjetiti istarski melos; u jednom modernom izričaju. Uvrštena je i istarska narodna uspavanka „Nanaj, nanaj lipi sin“. Skladbu „Vilinska tuga“ potpisuje učenik Daniel Labinjan, a svi učenici kreativne glazbene radionice aktivno su sudjelovali u stvaranju sa svojim prijedlozima. U režijskom smislu korišteni su elementi suvremenog teatra i suvremenog načina pristupa radu. Idejna vizualizacija i osmišljavanje nestvarno bajkovite kompletne kostimografije te pokretne scenografije pripada profesoru hrvatskog jezika Draženu Hineku. Učiteljica Danijela Možar pomogla je u uspješnom komponiranju elemenata tradicijskog plesa, dok je za likovno osmišljavanje, popratno oblikovanje i izvedbu najavnih plakata i pozivnica zaslužna profesorica likovne kulture Nataša Bezić. Tehničku podršku su pružili profesori Mate Lešina i Filomena Škare.
Tema mjuzikla
Priča se temelji na legendi o nastanku mjesta Brtonigla (Hortus Niger), a prikazuje čarobnu idilu vilinskog života u šumi kojoj prijeti uništenje izgradnjom novog naselja. Prolazeći preobrazbu duhovnog i emotivnog stanja, vrhovna vila i graditelj novog grada produbljuju poštovanje i uzajamnu ljubav. Priča završava povezivanjem ljudskog i nadnaravnog te pomirbom prirode i čovjeka jer šuma i vrtovi ostaju sačuvani, ali novi grad, današnja Brtonigla, ugleda svjetlo dana. Na koncu pobjeđuje ljubav prema ljudskom biću, prema prirodi, ali i čovjeku.
Glumci i uloge
Sve uloge su u potpunosti izvedene od strane naših učenika, koji su pokazali zavidnu razinu uspješnosti, kreativnosti i imaginativnosti u glazbeno-scenskom nastupu. Tu navodimo učenike: Mora/ptica: Nina Brčić, Vile: Deborah Milokanović, Gaia Bogolin, Lucija Vukdedović, Aurora Krastić, Michelle Drušković, Ilda Basara, Leona Gombar, Bogataš/graditelj: Roko Goleš, Pomoćnik: Adrijan Milin-Ungar, Radnici: Daniel Labinjan, Aron Vincenc Gjini, Noa Panić, Damir Krezić, Deni Mikac, Stabla/zbor: Emanuela Kajtazi, Melisa Bulić, Sara Krezić, Elda Basara, Tea Šmitran, Maya Veronica Medica, Verena Krastić, Petra Hrlić, Lana Balaž, Ana Valentić, Lara Kozlović, Elizabeta Jugovac.
« Prosinac 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
Dani otvorenih vrata šk.god. 2024./2025.
25. studenog 2024. u 16.00
17. veljače 2025. u 16.00
19. svibnja 2025. u 16.00